Jaki rodzaj treningu będzie dla Ciebie najlepszy

Jakie ćwiczenia na początek sprawdzą się najlepiej? Oto kilka praktycznych porad odnośnie dobierania treningu dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z siłownią.

Trening cardio

Najprościej opisać można go jako każdego rodzaju aktywność, która na dłuższy czas podnosi nasze tętno. Trening cardio przyczynia się do poprawy naszej kondycji oraz wytrzymałości, a co więcej – pozwala na spalenie dużej ilości kalorii. To idealne rozwiązanie dla osób początkujących, które chcą zgubić zbędne kilogramy. Co więcej, sprawia on, że nasze serce znacznie lepiej pompuje krew. Przykładami treningów cardio są na przykład: skakanie na skakance, jazda na rowerze stacjonarnym, bieganie oraz pływanie.

Trening siłowy

To rodzaj ćwiczeń, które czynią nas silniejszymi, rzeźbią nasze ciało i budują nasze mięśnie. Wbrew pozorom, taki trening może się obyć bez ciężarów do ćwiczeń – równie skuteczny będzie ten wykonywany z obciążeniem naszego ciała. Do jego zalet zalicza się między innymi spalanie dużej ilości kalorii. Im więcej mamy mięśni, tym szybsza jest nasza przemiana materii i więcej kalorii potrzebujemy. Oprócz tego, bardzo ładnie rzeźbi on sylwetkę i sprawia, że stajemy się silniejsi i mocniejsi. Przykładami takich ćwiczeń mogą być: trening z hantlami, trening na siłowni z wykorzystaniem maszyn oraz zestawy ćwiczeń bazujące na podnoszeniu własnego ciała.

Trening interwałowy

Stanowi on odmianę treningu cardio i polega na naprzemiennym wykonywaniu bardzo intensywnych i łagodniejszych ćwiczeń. To świetne rozwiązanie dla osób, którym zależy na schudnięciu. Co ważne, odchudza on i spala kalorie nie tylko podczas treningu, lecz również po jego zakończeniu. Przykładami treningów interwałowych mogą być HIIT oraz naprzemienne bieganie sprintem i truchtem.

Trening ujędrniający

To ćwiczenia na wybraną grupę mięśni, które mają za zadanie je wzmocnić oraz wyrzeźbić. Świetnie sprawdzą się u osób, które chcą ujędrnić pośladki czy zyskać płaski brzuch. Przykładem takiego treningu może być A6W.

Ćwiczenia dla osób, które chcą schudnąć

Jakie ćwiczenia na początek dla osób, którym zależy na zrzuceniu zbędnych kilogramów? Świetnie sprawdzą się tutaj zajęcia fitness typu BPU czy TBC, ćwiczenia cardio – bieganie, pływanie lub skakanie na skakance oraz zumba i pozostałe zajęcia taneczne. Osoby nieco bardziej zaawansowane zdecydować mogą się natomiast na treningi interwałowe – szybkie i wolniejsze pływanie, trucht lub skoki na skakance. Jeśli chodzi o częstotliwość ćwiczeń, najlepiej trenować 3-4 razy w tygodniu, w tym 2 razy wykonując trening siłowy lub ujędrniający przed treningiem cardio.

 

Źródła:

  • https://www.codzienniefit.pl/2015/04/jak-zaczac-cwiczyc-zestawy-cwiczen-i-porady-dla-poczatkujacych.html
  • https://stopnadwadze.pl/tag/cwiczenia-dla-poczatkujacych/

Post Author: admin