Jak długi powinien być trening fitness?

Temat czasu trwania treningu fitness dla początkujących czy zaawansowanych pełen jest różnych podejść. Trudno się temu dziwić – to, jak długo powinniśmy ćwiczyć uzależnione jest bowiem od szeregu czynników takich, jak nasze doświadczenie, możliwości, postawione sobie cele czy dostępny czas. Nie bez znaczenia jest także genotyp, który dostarczyć może nam szeregu cennych informacji zarówno odnośnie czasu, jak i częstotliwości oraz intensywności treningu.

Ile powinien trwać trening fitness dla kobiet i mężczyzn?

Najczęściej możemy spotkać się z opinią, iż nie może on przekraczać 60 – 90 minut. Jest w tym sporo racji – po tym czasie zawarty w organizmie glikogen ulega całkowitemu zużyciu i w celu zaspokojenia głodu na składnik energetyczny, organizm zacznie korzystać z glikogenu zawartego w mięśniach.

Jak już zostało wspomniane, wiele zależy od tego, na jakim etapie aktualnie się znajdujemy, jaki jest nasz cel oraz sposób odżywiania. Czas trwania treningu fitness dla mężczyzn uprawiających zawodowo tę dziedzinę sportu może wynosić nawet 2 godziny dziennie i składać się z dwóch ciężkich sesji. Co więcej, nawet kulturyści muszą na bieżąco dostarczać do organizmu brakujące składniki w celu ograniczenia katabolizmu mięśni, czyli efektu ubocznego długotrwałego treningu.

Jak pokazały najnowsze odkrycia naukowców, najlepszym rozwiązaniem jest intensywny trening trwający zaledwie 45 minut. W ciągu trzech kwadransów będziemy w stanie nie tylko zbudować lepszą sylwetkę, lecz również skutecznie spalić podskórną tkankę tłuszczową.

A co jeżeli chodzi o krótkie, trwające 30 minut ćwiczenia? Uznaje się je za dolną granicę skuteczności treningu. Niekiedy możemy mieć do czynienia z sytuacją, gdy osoby ćwiczące przez pół godziny każdego dnia przybierają na wadzę. W tym przypadku oznacza to, że tego typu trening jest niewystarczający i niezbędne będzie wydłużenie go do 60 minut. Co ważne, niekiedy nawet taki trening może okazać się zbyt krótki – z taką sytuacją mamy do czynienia wówczas, gdy osoba ćwicząca spożywa dziennie zbyt dużo kalorii. Zalecane jest wówczas zredukowanie codziennego jadłospisu lub wydłużenie treningu do 90 minut. Trwające 1,5 godziny ćwiczenia są zalecane osobom otyłym oraz tym, które znacząco straciły na wadze i zależy im na utrzymaniu tego efektu.

Warto także zdawać sobie sprawę z faktu, że odpowiedniej długości trening fitness dla mężczyzn czy kobiet to nie wszystko. Kluczową rolę dogrywa tutaj także odpowiednia ilość kalorii dostarczana każdego dnia oraz picie wody w ilości 3 do nawet 5 litrów każdego dnia. Wszystko to w bezpośredni sposób przekłada się na efektywność ćwiczeń.

Źródła:

  • http://www.sfd.pl/art/Trening/Ile_powinien_trwa%C4%87_trening_na_si%C5%82owni_-a945.html
  • https://www.codzienniefit.pl/2016/05/jak-czesto-cwiczyc.html

Post Author: admin